Погружение в классику
Погружение в классику
RSS
аудио
Меню сайта
Поиск
по заголовкам
по всему сайту
поиск от Google

Из нашего архива
Гленн Гулд в Берлине: До-минорный концерт Бетховена (FLAC) [аудио]
Р.Шуман - Симфонии. Герберт фон Караян [аудио]
Карл Филипп Эмануэль Бах (1714-1788). 6 Гамбургских концертов для клавесина Wq.43. Меланте Амстердам, Боб ван Асперен (1987). [аудио]
Календарь новостей
«  Сентябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Приветствуем Вас, Гость.
Текущая дата: Четверг, 25 Апреля 24, 08:09
Главная страница » 2017 » Сентябрь » 29 » Джон БЛОУ (1649 – 1708) – опера «Венера и Адонис» (1683) – Кэтрин БОТТ и др., New London Consort, дир. Филипп ПИККЕТТ (1992)
Джон БЛОУ (1649 – 1708) – опера «Венера и Адонис» (1683) – Кэтрин БОТТ и др., New London Consort, дир. Филипп ПИККЕТТ (1992)

Теги: Пиккетт, Кэтрин Ботт, Джон Блоу, опера




Ape | Cue | Covers | 232 MB

Blow - Venus & Adonis (1683 opera) - New London Consort, Philipp Pickett, dir. (Recorded in 1992)


Джон БЛОУ (1649 – 1708)
ВЕНЕРА И АДОНИС
опера в 3 актах с Прологом*
1683

Либретто – Энн КИНГСМИЛЛ

1     Overture     4:28
PROLOGUE
2     Behold My Arrows And My Bow (Cupid)     0:49
3     Come Shepherds All, Let's Sing And Play (Shepherdess)     3:18
4     In These Sweet Groves Love Is Not Taught (Cupid)     3:31
5     Cupid's Entry     1:05

Act One
6     Tune For Flutes     2:27
7     Venus!... Adonis!,,, (Adonis, Venus)     1:55
8     Hunter's Music / Hark, Hark, The Rural Music Sounds (Venus)     1:08
9     Adonis Will Not Hunt Today (Adonis)     2:34
10     Come Follow, Follow To The Noblest Game (Chorus Of Huntsmen)     2:45
11     A Dance By A Huntsman     1:25
12     Act Tune     1:42

Act Two
13     You Place With Such Delightful Care (Cupid)     1:42
    The Cupid's Lesson
14     The Insolent, The Arrogant (Cupid)     1:18
15     Choose For The Formal Fool (Cupid)     1:42
16     A Dance Of Cupids     1:35
17     Call The Graces (Venus)     1:04
18     Mortals Below, Cupids Above (Chorus Of The Graces)     1:16
19     The Grace's Dance     1:28
20     Gavatt     1:13
21     Sarabrand For The Graces     1:06
22     A Ground     2:17
23     Act Tune     2:24

Act Three
24     Adonis! Adonis! Adonis! (Venus)     6:13
25     With Solemn Pomp Let Mourning Cupids Bear (Venus)     2:23
26     Mourn For Thy Servant, Mighty God Of Love (Chorus)     3:49

Венера - Кэтрин БОТТ, сопрано - Venus – Catherine BOTT, soprano
Купидон – Либби КРЭБТРИ, сопрано - Cupid – Libby CRABTREE, soprano
Адонис – Майкл ДЖОРДЖ, баритон - Adonis – Michael GEORGE, baritone


Хористы Школы при Вестминстерском аббатстве
Хормейстер - Мартин НИРИ
New London Consort
Дирижёр - Филипп ПИККЕТТ - Philipp Pickett, dir.


Продолжительность:  57’05”
Запись 1992 г., сентябрь

*It is considered by some to be either a semi-opera or a masque, but The New Grove names it as the earliest known English opera.


Synopsis


Prologue
Cupid addresses assorted shepherds and shepherdesses, accusing them of infidelity, and invites them to enjoy true pastoral pleasures. This short scena is preceded by a French overture.

Act 1
The couple are resting on a couch, and Venus, accompanied by obbligato recorder, is toying with Adonis's sexual anticipation. Just before she gives in, hunting music is heard, and she encourages him to leave her and join the chase. The huntsmen intrude and sing of an enormous boar that is causing severe problems; thus goaded, Adonis leaves.

Act 2
Cupid is studying the art of love, learning from his mother how to strike love into human hearts. He in turn teaches this lesson to a group of Little Cupids. Cupid advises his mother that the way to make Adonis love her more is to "use him very ill." They then call the Graces, the givers of beauty and charm, to give honor to the goddess of love.

Act 3
Venus and Cupid are shown struck by grief. Adonis is brought in, dying from the wound given to him by the boar. He duets with Venus, and dies in her arms. As a lament she begins a funeral march, and the refrain is taken up by the pastoral characters (in reality, Venus' courtiers). The opera ends with the G minor chorus "Mourn for thy servant", a strong example of elegiac counterpoint.
______________________________________________________




Категория: аудио | Просмотров: 1956 | Добавил(а): komponist
Важно: что делать, если ссылка на скачивание не работает.
Понравился материал?
Ссылка
html (для сайта, блога, ...)
BB (для форума)
Комментарии
Всего комментариев: 3
1. Сергей Федорович (sergfv)   (29 Сентября 17 23:30) [Материал]
Спасибо!

2. (komponist)   (15 Октября 17 21:04) [Материал]
beer

3. (peterarkadiev)   (30 Ноября 18 22:13) [Материал]
Спасибо.

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Аудио/видеозаписи и литература предоставляются исключительно для ознакомления. После ознакомления они должны быть удалены, иначе, вероятно, Вами будет нарушен закон "об авторском праве и смежных правах".
Помощь тяжело больным детям. Подробнее.
Форма входа








Хостинг от uCoz ПОГРУЖЕНИЕ В КЛАССИКУ. Здесь живет бесплатная классическая музыка в mp3 и других форматах.