The extent of Wagner’s interference has led some critics and academics to consider this adaptation of Gluck to constitute essentially a new work, although only about 10% of the music is newly written by Wagner. He was of course a great admirer of Gluck, even if he did not totally understand him, and certainly "Iphigenia” is the opera amongst Gluck’s oeuvre which most readily lent itself to accommodating Wagner’s own ideas about dramaturgy.
Iphigenia - Camilla Nylund (soprano)
Klytämnestra - Michelle Breedt (mezzo)
Achilles - Christian Elsner (tenor)
Agamemnon - Oliver Zwarg (bass)
Kalchas - Raimund Nolte (bass-baritone)
Artemis - Mirjam Engel (soprano)
Patroklus/Anführer - Richard Logiewa (baritone)
Arcas - Thilo Dahlmann (bass)
Chorus Musicus Köln
Das Neue Orchester
Christoph Spering
Rec. April 3-10, 2013, Deutschlandsfunk Kammermusiksaal, Köln.
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
Аудио/видеозаписи и литература предоставляются исключительно для ознакомления. После ознакомления они должны быть удалены, иначе, вероятно, Вами будет нарушен закон "об авторском праве и смежных правах".