Александр Ворошило Людмила Шемчук Бодо Брикманн и другие...
Хор и оркестр Баварской национальной оперы Дир. Альгис Жюрайтис
Запись со спектакля в Баварской национальной опере 2-го декабря 1984 года
Бонусный трэк: Юлия Варади поет сцену и арию из "Вольного стрелка" Вебера
CD1:
ACT ONE
Scene One St. Petersburg, during the 1790s. A small square in the summer garden, in early spring 1. Introduction 2. Chorus: Shine, sun, bright! 3.Scene: How did the play end yesterday? (Chekalinsky, Surin, Tomsky, Herman) 4. Arioso: I don't know her name (Herman, Tomsky) 5. But are you sure that she not noticed you? (Tomsky, Herman, Chekalinsky, Surin, Yeletsky, Lisa, Countess) 6. Quintette: I feel affraid! There again he is (Lisa, Countess, Herman, Yeletsky, Tomsky) 7. Scene: What an old witch, that Countess! (Surin, Chekalinsky, Tomsky) 8. Ballad: Then listen to me! (Tomsky) 9. Final, the storm: Se non e vero, e ben trovato! (Chekalinsky, Surin, Chorus) 10. Monologue: You will receive your death-blow (Herman)
Scene Two In the Countess' house in St. Petersburg. Lisa's room 11. Duet: 'Tis evening... the cloudy spaces darken (Lisa, Pauline) 12. Aria: My darling friends, playful and free from care (Pauline, Chorus) 13. Scene and Arioso: Mesdemoiselles, what a noise you are making! (Governess) 14. Final Scene: It's time now to break up your party (Governess, Pauline, Lisa, Masha) 15. Arioso.- What am I crying for, what is it? (Lisa) 16. Scene: Stay, I beg of you! (Herman, Lisa) 17. Arioso: Forgive me, loveliest of creatures (Herman) 18. Scene and Final: Lisa! Open the door (Countess, Lisa, Herman)
ACT TWO
Scene One Costume Ball at a dignitary's residence 19. Entracfe and Chorus: In joy and merriment gather round today, friends! 20. Scene: The host asks his worthy guests (Major Domo, Chekalinsky, Surin, Tomsky, Yeletsky, Lisa) 21. Arioso: I cannot conceive a day without you (Yeletsky) 22. Scene: After the performance wait for me in the hall (Herman, Chekalinsky, Surin) 23. He who is impelled by burning passion (Herman, Surin, Lisa, Major Domo, Chorus)
Total playing time: 73.35
CD2:
Scene Two The Countess' Bedroom 1 .Scene: Yes, everything is just as she said (Herman) 2. And how did our noble benefactress enjoy herself? (Chorus, Lisa, Masha) 3. Enough of your lying flatteries! (Countess) 4. Gretry's Arietta: I dare not speak to him at night (Countess) 5. Scene: Don't be frightened! (Herman) 6. Finale: What is all this noise? (Lisa, Herman)
ACT THREE
Scene One Herman in the Barracks 7. Entracte and Scene: I don't believe that you intended the Countess' death (Herman, Chorus) 8. Scene: It is terrifying! Terrifying! (Herman, Ghost of the Countess)
Scene Two On the bank of the Neva's winter Canal 9. Scene and Arioso: It's close on midnight already (Lisa) 10. Scene and Duef: And what if the midnight chimes answer (Lisa, Herman)
Scene Three In the Gambling House 11. Drink and make merry! (Chorus, Surin, Chaplitsky, Narumov, Chekalinsky, Tomsky, Yeletsky) 12. Ballad: If darling girls could fly like birds (Tomsky, Chorus, Chekalinsky) 13. Scene: When the weather was wet, they often met (Chekalinsky, Surin, Chaplitsky, Narumov, Chorus, Yeletsky, Tomsky, Herman) 14. Song: What's our life? A game! (Herman) 15. Final: No, take up your winnings! (Chekalinsky, Herman, Yeletsky, Chorus)
BONUS TRACK: CARL MARIA VON WEBER (1786-1826) DER FREISCHUTZ JULIA VARADY ZWEITER AKT Zweite Szene 16. Nr.8 Szene und Arie: Wie nahte mir der Schlummer... Leise, leise, fromme Weise (Agathe)
Спасибо! Ощущение после прослушивания, что кроме Образцовой в этой записи и нет никого! Атлантов явно не в голосе, у Варади тоже жуткое звучание, Ворошило здесь совсем не может петь... Кошмар! Даже переслушивать не хочется...
Жаль,купирована Искренность пастушки.А в остальном - исполнение неплохое,правда,солисты второго ряда явно халтурят.Варади и Атлантов хороши,не выдумывайте.Образцова и оркестр - идеальны! Спасибо!
Сложные чувства. В первую очередь, в очередной раз убеждаюсь в правильности слов Святослава Рихтера о Жюрайтисе - оперном дирижере. Он не понимает природы оперы, специфику оперного пения, необходимости кантилены в опере. Ж. видит ритм, но не видит кантилену в музыке. А опера - в первую очередь пение. Добавлю, что Ж. не понимает специфику паузы в музыке. Об огромной роли паузы говорил Станиславский. В итоге получается базар, ор, крики, быстрые темпы С Ж. было очень тяжело работать. Он создавал ненормальную психологическую атмосферу. В итоге у великого Атлантова пестрая регистровка, очень неровное звучание, фальшь и вопли. В той или иной мере это касается всех певцов. Но Образцова выделяется. Для Ворошило партия низка. Качество записи (пленка, оборудование, звукорежиссура) очень высокое. Используется оригинальная фонограмма.
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
Аудио/видеозаписи и литература предоставляются исключительно для ознакомления. После ознакомления они должны быть удалены, иначе, вероятно, Вами будет нарушен закон "об авторском праве и смежных правах".