Шикарный альбом! У швейцарца Оливера Шнидера прекрасный тон и точное чувство стиля, но играет он без малейшего налёта "реставраторства", остро-современно - что подчёркнуто новыми "модерновыми" каденциями от его однофамильца, композитора и джаз-саксофониста Даниэля Шнидера. Большое спасибо!
P.S. Нашёл отзыв из Gramophone:
Oliver Schnyder distinguishes his recording of Haydn’s three authentic keyboard concertos by opting to use cadenzas specially written by Daniel Schnyder, a composer and saxophonist who keeps a foot in both the classical and jazz camps (but who is apparently not related to the pianist). The Schnyders evidently have fun refracting Haydn’s motifs through the prism of contemporary styles, but what is remarkable is that these modern additions never outstay their welcome while making gentle fun of their surroundings. Piquant rhythmic games are played, while the dissolution of the F major concerto’s slow movement into a sort of minimalistic cloud is really quite fetching. The cadenzas fit well within the dimensions of their respective movements and often raise a smile with their unexpected glosses on Haydn’s sound world.
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
Аудио/видеозаписи и литература предоставляются исключительно для ознакомления. После ознакомления они должны быть удалены, иначе, вероятно, Вами будет нарушен закон "об авторском праве и смежных правах".