Спасибо за прекрасную запись! Критики говорили, что Баренбойму здесь удалось представить сию оперу как единое целое с мощным поступательным движением развития, в то время как у других дирижёров "Лоэнгрин" часто распадается на серию малосвязанных эпизодов.
The recording is based on the cast with which he performed the opera at the Berlin State Opera in 1996, although the tenor taking the title-role is different, and it benefits from that stage experience in terms of dedicated, confident readings on all sides, most of all in the execution of Barenboim’s superbly disciplined chorus and orchestra. The chorus, so important in this work, sings with refinement, discipline and enthusiasm in its many roles while all departments of the orchestra play the score to the hilt. Barenboim himself manages to give an overriding unity to a work that can, in lesser hands, sprawl. That’s particularly true as regards Act 2, where all the comings-and-goings can test a listener’s concentration; not here when the conductor so unerringly weaves the disparate elements into a coherent, forward-moving whole. GRAMOPHONE https://www.gramophone.co.uk/review/wagner-lohengrin-9
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
Аудио/видеозаписи и литература предоставляются исключительно для ознакомления. После ознакомления они должны быть удалены, иначе, вероятно, Вами будет нарушен закон "об авторском праве и смежных правах".