Приветствуем Вас, Гость.
Текущая дата: Пятница, 22 Ноября 24, 01:39
Главная страница » 2014»Октябрь»23 » Ансамбль La Reverdie – Зеркало любви (средневековая любовная лирика: от мистицизма до эротизма) – ДЕ МОЛЕН, АПРУА, ФОРЕСТ и др. (1992)
Ансамбль La Reverdie – Зеркало любви (средневековая любовная лирика: от мистицизма до эротизма) – ДЕ МОЛЕН, АПРУА, ФОРЕСТ и др. (1992)
Ensemble La Reverdie - Speculum amoris (Recorded in 1992)
АнсамбльLa Reverdie Speculum amoris ЗЕРКАЛО ЛЮБВИ Lyrique d'Amour médieval, du Mysticisme à l'érotisme средневековая любовная лирика: от мистицизма до эротизма
Anon., Italy, 13th c.; Cortona Bibl. Communale e dell'Academia Etrusca, MS 91: Lauda novella sia cantata
John Forest, London, British Library, MS Add. 57950 (Old Hall MS): Qualis est dilectus tuus
Anon., England, 13th c.; Oxford, Corpus Christi College, MS 59: Edi beo thu, hevene quene
Anon., France, 13th c.; Florence, Bibliotheca Medicea Laurenziana, MS Pluteus 29.4: Procurata odium
Anon., England, end 14th c.; Cambridge, Gonville and Caius College, MS 512/543: Patrie pacis
Anon., England, mid 15th c.; Cambridge, Trinity College Library, MS 6.3.58: Eya martyr Stephane
Anon., Roma, Bibliotheca Vaticana, Codice Vaticano Latino, 3251: Carmina Vaticana Dulcis amor
Anon., France, 13th c.; Montpellier, Bibliothèque de la Faculté de Médecine, MS H 196: Acunt vont - Amor qui cor - Kyrie
Pierre des Molins; Strasbourg, Bibliothque de la Ville, MS 222, C. 22: Amis tout dous
Johannes Simon Hasprois; Chantilly, Musée Condé, 1047: Ma douce amour
Anon., France mid 14th c.; copie Coussemaker de Strasbourg, Bibliothèque de la Ville, MS 222, C. 22: Tres douls amis
Francesco Landini; Florence, Biblioteca Nazionale Centrale, MS Panciatichiano 26: Questa fanciulla Amor
Anon.; Paris, Bibliothèque Nationale, MS fonds nouv. acq. frc 6771: Codex Reina Questa fanciulla Amor
Anon., Italy, mid 14th c.; Florence, Biblioteca Nazionale Centrale, MS Panciatichiano 26: Quan je voy
Magister Piero; Florence, Biblioteca Nazionale Centrale, MS Panciatichiano 26: Con dolce brama
Richard Neville; Oxford Bodleian Library MS Ashmole 191: Go hert
Oswald von Wolkenstein; Innsbruck, Universitätsbibliothek, Wolkenstein Hanschrift B: Ain graserin
Anon., England, 14th c.; Cambridge, University Library, MS add. 5843: Trew on wam ys all my tryst
EnsembleLa Reverdie (основан в 1986 г., Италия): Elisabeta de' Mircovich (voice, rebec, medieval harp, portative organ), Doron David Sherwin (voice, cornett, percussion), Claudia Caffagni (lute, voice, perrcussion) Livia Caffagni (recorder, fiddle, voice), Paolo Zerbinatti (symphonia)
Playing time: 51' 30" Recording date: San Vigilio, Col San Martino, Treviso, Italy [03/1992]
....Livia Caffagni (recorder, fiddle, voice).... Интересно, что у англичан блок-флейта пишется как recorder (не пойму почему так). Вот у французов все понятно: flûte à bec, а почему по-английски столь просто, вот загадка.
The instrument has been known by its modern name at least since the 14th century. David Lasocki reports the earliest use of the word "recorder" was in the household of the Earl of Derby (later to become King Henry IV) in 1388: "fistula nomine Recordour". The name originates from the use of the word "ricordare especiale", which means "remember" (memorize) in Italian.
...before “to record” meant “to write it down,” it developed a specialized sense of the “commit to memory” meaning, that of “to practice a tune or song” (until it was learned “by heart”). The simple “recorder” flute is so-called because, when it appeared in the 14th century, it was considered a good, simple instrument for students to use when they were learning and practicing (“recording”) a piece of music. Interestingly this sense of “record” meaning “practice” has long been obsolete in connection with humans, but is still used among ornithologists for young birds practicing the calls of their species (“The young males [birds] continue practising, or, as the bird-catchers say, recording, for ten or eleven months,” Charles Darwin, 1871).
Т.е. в средневековой музыкальной практике продольная флейта считалась относительно простым музыкальным инструментом, который студенты использовали для запоминания (ricordare) музыкального материала, как вокального, так и инструментального.
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
Аудио/видеозаписи и литература предоставляются исключительно для ознакомления. После ознакомления они должны быть удалены, иначе, вероятно, Вами будет нарушен закон "об авторском праве и смежных правах".